RMA, Retur og garanti.


14 DAGERS KJØLING AV PERIODEN

I Norge har du spesielle rettigheter når du som forbruker kjøper fra en næringsdrivende. Du er en forbruker hvis du hovedsakelig handler for formål som ligger utenfor ditt forretningsområde. En næringsdrivende er en part som handler for formål knyttet til sin virksomhet.


14 dagers angrefrist starter ikke før du har mottatt produktet.

Du har mottatt produktet når det for eksempel er lagt i postkassen din, når det etter avtale med deg er lagt i bod eller lignende, eller når det er levert på din arbeidsplass. Dersom produktet er lagt i et pakkeskap eller en butikk der du skal hente det, starter ikke angrefristen før du har hentet varen i pakkeskapet/butikken.


Hvis du ønsker å angre kjøpet, har du 14 dager på deg til å varsle nettbutikken om dette. Du må sende en klar og tydelig melding til nettbutikken om at du ønsker å benytte deg av angreretten.

I mange tilfeller vil nettbutikken ha en nettfunksjon eller standardskjema som du kan bruke. Dersom nettbutikken ikke har dette, kan du sende en epost eller et brev. Lagre e-posten eller få en kvittering som viser at du har sendt brevet.

Når du har gitt beskjed til nettbutikken om at du ønsker å angre kjøpet, har du ytterligere 14 dager på deg til å returnere produktet til nettbutikken. Når du avbestiller et nettkjøp, er du ansvarlig dersom produktet blir borte eller går i stykker under transport tilbake til nettbutikken. Det er derfor lurt å følge nettbutikkens anvisninger ved retur av produktet.

Nettbutikken har 14 dager på seg til å betale pengene tilbake til deg fra du ga beskjed om at du hever kjøpet. Du bør ha alle pengene tilbake – inkludert de opprinnelige leveringskostnadene. Du må imidlertid selv betale for transport av produktet tilbake til nettbutikken, med mindre du har avtalt annet med nettbutikken.

 

Dersom produktet har en feil som selgeren er ansvarlig for, har du som forbruker rett til:

     få produktet reparert (utbedring)
     få produktet byttet til et nytt (erstatningslevering)
     få en pro rata reduksjon i prisen
     heve kjøpet dersom feilen ikke er uvesentlig

 

GARANTI

Du har alltid to års juridisk garanti.

1 års tilleggsgaranti for totalt 3 års garanti



For ytterligere å forbedre retur- og erstatningseffektiviteten trenger kundene kun å kjøre Seagate testprogrammet online og sende skjermbildet av FAIL-fejlrapporten (skal inneholde sn-nummeret) til vår e-post sales@hddprice.no , Ingen grunn til at teste av os og vente i lang tid, hvis du nægter at sende en fejlerklæring, har vi ret til at nægte at behandle din anmodning, fordi vi skal utskifte den nye harddisken med fejlkoden

Kontakt oss vennligst, før du sender oss et defekt Seagate-testkode og SN-nummer, så vi kan autorisere returneringen og utstede et RMA-nummer (Return Material Authorization) til dig.

Før du returnerer produktet, kan du prøve Seagates diagnostiske skanningstest for å bekrefte årsaken til feilen
https://www.seagate.com/gb/en/support/downloads/seatools/v

Hvordan får man garanti?

 


Varen er defekt

Vår OEM-versjonsgaranti på harddisken er i samsvar med produktbeskrivelsen, normalt 3 år eller 5 år, hvis Seagate-testen har en feilkode, sender vi direkte en helt ny harddisk, samme modell, så før du kan få garantien , skal du gjennomgå Seagate- harddisktesten, og send skjermbildet av rapporten (som kan vise produktene SN) til vår e-post sales@hddprice.no

Kontakt oss vennligst, før du sender oss et defekt Seagate-testkode og SN-nummer, så vi kan autorisere returneringen og utstede et RMA-nummer (Return Material Authorization) til dig.

Før du returnerer produktet, kan du prøve Seagates diagnostiske skanningstest for å bekrefte årsaken til feilen

https://www.seagate.com/gb/en/support/downloads/seatools/

Etter å ha stødt på et problem, kan vi løse problemet med harddisken mer effektivt i fremtiden. Vi skal først tillade Seagates harddisktestverktøy til at genkende harddiskens feilkode